Kuopion Vanhustenkotiyhdistys ry

Kuopion Vanhustenkotiyhdistys ry on vuonna 1969 perustettu yleishyödyllinen yhdistys, joka tarjoaa kuopiolaisille senioreille vuokra- ja asumisoikeusasumista. Yhdistys omistaa vuokrataloja ja ASOasunnot Kuopion Seniorit Oy:n. Yhdistyksen hallitus valitaan yhdistyskokouksessa. Hallituksen puheenjohtajana toimii Olli Jääskeläinen ja varapuheenjohtajana Kirsi Hovinen. Hallituksen jäseniä ovat Pekka Lindell, Jukka Pulkkinen, Aira Pesonen sekä asukasjäsenet Kyllikki Nissinen ja Seija Hakola.

Yhdeksässä vuokratalossamme on yhteensä 497 asuntoa. Vuokrataloihin haettaessa asukasvalinnassa otetaan huomioon asunnon tarve, varallisuus ja tulot.  Asukkaat voivat ostaa itsenäisesti tarvitsemansa palvelut haluamiltaan palveluntarjoajalta.

ASOasunnot Kuopion Seniorit Oy:llä on 52 asumisoikeusasuntoa.  Vapautuvat asunnot tarjotaan jonojärjestyksessä.  Jonoon päästäkseen hakijan on oltava 65 vuotta täyttänyt, tulo- tai varallisuusrajoja ei ole.

Yhdistys omistaa lisäksi Mäntylän ja Pyörön toimintakeskukset, osoitteissa Untamonkatu 5 ja Pyörönkaari 28. Tilat on vuokrattu Kuopion kaupungille, joka vastaa niiden toimintakeskuspalveluista. Toimintakeskuspalvelujen tavoitteena on tukea ja edistää kotona asuvan ikääntyvän toimintakykyä ja toimia ikääntyvien kohtaamispaikkana.  Ruoka- ja kahviopalveluista vastaavat yksityiset toimijat.

Lue Kuopion Vanhustenkotiyhdisyksen historiikki tästä (PDF)